Dolar 46,6255
Euro 53,1127
Altın 6.130,13
BİST 14.274,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Diyarbakır 35°C
Parçalı Bulutlu
Diyarbakır
35°C
Parçalı Bulutlu
Paz 34°C
Pts 36°C
Sal 37°C
Çar 38°C

DİSKİ, Silvan’da içme suyu şebekesindeki kireç birikimi temizliyor

DİSKİ, Silvan’da içme suyu şebekesindeki kireç birikimi temizliyor
27 Haziran 2026 22:48
43

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi DİSKİ Genel Müdürlüğü; Silvan ilçe merkezinde 2017 yılında kurulan içme suyu şebekesinde biriken yoğun kireç tabakalarının su iletimini olumsuz etkilemesi üzerine Konak, Mescit ve Kale mahallelerinde kapsamlı bir bakım ve temizlik çalışması başlattı. 

Diyarbakır Su ve Kanalizasyon İdaresi (DİSKİ) Genel Müdürlüğü; Silvan ilçesinde bölgenin kireçli su yapısına bağlı olarak şebeke borularında zamanla oluşan mineral birikiminin su iletim kapasitesini düşürmesi üzerine Konak, Mescit ve Kale mahallelerini kapsayan bir bakım çalışması başlattı. Yerinde yapılan teknik incelemelerde Sanayi Mevkii, Bahçelievler Sitesi çevresi, Gazi Caddesi, Üstünler Konağı çevresi ile Mescit ve Konak mahallelerinin belirli noktalarında boru, vana ve bağlantı elemanlarında blok hâline gelmiş kireç tabakalarına rastlandı. Tespit edilen hatlardaki temizlik çalışmaları devam ediyor.

Kireç iletimi engelliyor, sağlık riski taşımıyor

2017 yılında döşenen Silvan şebekesinde bölgesel su kaynağının yapısal olarak yüksek kireç içermesi nedeniyle boru iç yüzeylerinde yıllar içinde önemli miktarda mineral birikti. Bu birikim su kalitesini olumsuz etkilememekte, ancak boru kesitini daraltarak iletim verimliliğini düşürmektedir.

Şube Müdürü Kaya: Birikimi gidermek için çalışma başlattık

DİSKİ Silvan Şube Müdürü Mehmet Kaya kente sağladıkları içme suyunun kireçli olmakla birlikte sağlık standartları açısından herhangi bir sorun teşkil etmediğini belirterek şunları söyledi:

“Ancak kireç; borularda, vanalarda ve bağlantı noktalarında birikerek su akışını kısıtlıyor. Bu birikimi gidermek ve iletim sistemini yeniden işler hâle getirmek amacıyla kapsamlı bir temizlik çalışması başlattık.”

Kaya, bakım çalışmaları süresince bölge sakinlerinin su ihtiyacının 153 Çağrı Merkezi’ne iletilen talepler doğrultusunda iki tankerle karşılandığını belirtti. DİSKİ’nin yüksek mineral yoğunluğuna sahip şebekelerde periyodik bakım süreçlerini sistematik bir yapıya dönüştürmeyi hedeflediğini vurgulayan Kaya, bu yaklaşımın Silvan’da altyapı güvenilirliğini uzun vadede güçlendirmeyi amaçladığını söyledi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.